FANDOM

Tygodnie unikatów – wydarzenia, w czasie których można zakupić przywracane na ograniczony czas unikaty. Obejmują sklep z odzieżą i odbywają się co najmniej raz w roku, choć z uwagi na zainteresowanie użytkowników moderatorzy organizują je częściej i chętnie dodają coraz rzadsze ubrania. Do tej pory zorganizowano jedenaście tygodni unikatów, w których MovieStar wydały rekordową ilość StarCoins

Za i przeciw

Niektórzy użytkownicy buntują się przeciw tygodniom unikatów, gdyż bardzo cenne przedmioty wskutek przywrócenia tracą na wartości, a co za tym idzie kolekcje graczy na tym cierpią. Pozostali cieszą się z możliwości kupna unikatów, których wcześniej nie mogli zdobyć.

Szczególne oburzenie budzi przywracanie unikatów z pakietów VIP (np. włosy austra w 2018 roku), ponieważ ich kupno wymagało niegdyś wydania na taki pakiet pieniędzy. Osoby, których to dotyczy mogą czuć się pokrzywdzone, a nawet oszukane, bo jest to złamanie obietnicy, w myśl której te przedmioty miały być nie przywracane wraz z zakończeniem sprzedaży danego pakietu.   

Aktualnie moderacja jest coraz bardziej przychylna organizowaniu tygodniów, jako że na swój sposób kończą spory między kolekcjonerami i łagodzą rywalizację. Są odpowiedzią na częstsze nieracjonalne zachowania użytkowników.

Pierwszy tydzień

Pierwszy tydzień trwał podczas konkursu Rockin' Retro w 2013 roku. Przebiegał standardowo i nie oferował żadnych bardziej pożądanych przedmiotów. Po zakończeniu tygodnia unikatów te zostały usunięte ze sklepów, jednak nie zniknęły z szaf właścicieli. Ku uciesze bądź udręce graczy, moderatorzy zapowiadali, że to nie ostatni taki tydzień.

Drugi tydzień

Od 18 września do 25 września 2014 roku trwał kolejny tydzień unikatów i nazywał się Retro Rarez. Przywrócono więcej unikatów niż w oryginalnym, a co najważniejsze – więcej tych rzadszych, na przykład serduszko, które uchodziło za jeden z najrzadszych unikatów na MSP. Ale wbrew oczekiwaniom niektórych MovieStars, nie pojawił się wąż na nogę.

Trzeci tydzień

Ten tydzień trwał od 24 września do 1 października 2015 roku. Nazwano go Rare Week. Pojawiło się dużo nowych unikatów, niedostępnych w poprzednich tygodniach. Powrotu nie doczekały się tego roku popularne tatuaże Ying-Yang, lecz pozostało serce Mom czy syrena na rękę. Co ciekawe, w tym konkursie w rzeczach dodano puchary za wygraną w konkursie Artbook. Nie wiadomo czy to było zamierzone czy może to zwykły błąd gry.

Czwarty tydzień

Ten tydzień trwał od 7 kwietnia do 14 kwietnia 2016 roku. Nazwano go Spring Rares. W jego ramach pojawiło się dużo nowych unikatów, m. in. Skull Fake Tattoo. Ceny niektórych rzeczy zostały podwyższone.

Piąty tydzień

Rozpoczął się 22 września, a zakończył się 28 września 2016 roku. Nazywał się Rares! Fall' 16. Po raz pierwszy pojawił się w nim tatuaż Rose Sticker. Przywrócono m. in. Mermaid Fake Tattoo, Hearts Fake Tattoo, Princess Toes, czy Uptown Girl. Większość unikatów podlegało cenie 100 - 350 StarCoins, jednak niektóre kosztowały nawet do 950 SC, a inne od 2 do 5 Diamonds. Także tło zostało zmienione na te z 2009-2011 roku.

Szósty tydzień

Rozpoczął się 24 maja, a zakończył się 1 czerwca. Nazywano go Spring Rares 2017. Moderatorzy dodali do niego cenne unikaty, nawet pierwsze spodnie jakie pojawłly się na MSP oraz niejedne włosy "z Painta". Również dodano kitkę z sylwestra, którą możemy do dziś zakupić, włosy robo z VIP-a, węża na nogę i wiele innych cennych unikatów.

Siódmy tydzień

Siódmy tydzień rozpoczął się 21 września i zakończył się 28. Nosi nazwę September Rares. Tak jak w szóstym tygodniu dodane zostały do niego dosyć cenne unikaty. Między innymi maska sugar skull (maska była dużej wartości) czy koczki z vipa halloween, pożądane przez większość użytkowniczek kolekcjonujących unikaty. Nie zabrakło także sukienki ognistej, sukienek z vipa, włosów Marilyn Monroe, starych kolorowych okularów, bluzki vampire girl i bluzki team Edward/Jacob. Niektórzy uważają że to jeden z najlepszych tygodni unikatów w dziejach MSP. Ale są takie osoby które się z tego tygodnia nie cieszą, ponieważ płacili masę pieniędzy za VIPy, a później okazało się że można to kupić za kilkaset SC przez tydzień w sklepie. 27 września do sklepu zostały dodane nowe unikaty, koczki zostały usunięte prawdopodobnie przez przypadek, ponieważ w nowościach jest ich zdjęcie.

Ósmy tydzień

Trwał on od 14 grudnia do 21 grudnia 2017 roku. Był to pierwszy świąteczny tydzień unikatów. Nazywał się Xmas Rares. Było tam wiele cennych unikatów. Oprócz nich dodano również spodnie, które nosiła Samantha.

Dziewiąty tydzień

Trwał od 17 do 24 maja 2018 roku. Nazywał się Spring Rares 2018. Dostępne w nim były dotychczas bardzo cenne włosy Australian Tresses oraz włosy urodzinowe 2013.

Dziesiąty tydzień

Odbył się w 2018 roku. Powróciło na nim wiele unikatów z poprzednich tygodni np. Soft Party Curls. Pojawiła się na nim również sukienka Fame Lady, dająca dawniej sporą ilość fame. Wersja z tygodnia nie dodawała jednak tyle gwiazdek, co jej oryginał, co spowodowało protesty graczy.

Jedenasty tydzień

Trwał on od 29 listopada do 6 grudnia 2018 roku. Był on już drugim w historii świątecznym tygodniem unikatów. Podczas tego tygodnia dostępna była spora część ubrań z poprzednich kalendarzy adwentowych, ale też dotychczas najcenniejsze włosy Space Girl (znane też jako Kosmo), koszulka ,,Snow Freak" oraz włosy i sukienka z pakietu Candy.

Ciekawostki

  • Jeśli dodałeś jakieś unikaty do listy życzeń, to po zniknięciu ze sklepów już ich tam nie ma.
  • Moderatorzy usunęli unikaty bo miały błędy i były niedopracowane, ale okazało się, że gracze chcą ich powrotu.
  • W trzecim tygodniu unikatów Hearts Fake Tattoo były dodane w trakcie konkursu tylko na 1 miejsce w TOP.
  • W czwartym tygodniu unikatów Soft Party Curls Był dodany 3 dni przed zakończeniem tygodnia.
  • Tatuaż Rose Sticker dotąd prawdopodobnie bardzo mało znany użytkownikom, pojawił się po raz pierwszy 5 tygodnia unikatów.
  • Oprócz unikatów ze Starego MSP przywracane są również te ze świeższą grafiką, usunięte prawdopodobnie przez małe zainteresowanie nimi lub pochodzące z różnych bonusów, np. VIP.
  • W piątym tygodniu unikatów można zauważyć w tłach tło Starego MSP i kosztowało 250 sc.
  • W jednym z tygodni unikatów ostatniego dnia około 19 w sklepach pojawił się wąż na nogę.
  • Szósty tydzień unikatów jako pierwszy w historii odbył się w środę.
  • Gdy wejdziemy w szafy moderatorów, zobaczymy u nich bardzo dużo unikatów.
  • W szóstym tygodniu moderatorzy prawdopodobnie przez przypadek przecenili niektóre ubrania z top na 30 starcoins oraz 1 diament, ponieważ motyw o tych przecenach pojawił się dopiero w czerwcu (Basic Spree). Te rzeczy to były prawdopodobnie przypadkowo dodane ubrania z następnego motywu: potem usuniętego.
  • W 2016 roku w ciągu roku pojawiły się 2 tygodnie unikatów (w wiosnę i na jesień).
  • W 2017 roku na jesiennym tygodniu unikatów w sklepie z animacjami pojawiły się usunięte (zakazane) animacje (niestety ocenzurowane), a w sklepie z boonie dodano boonie przypominającego starego, który jest do dzisiaj za 1,500 starcoins.
  • Również w 2017 roku odbyły się aż 3 tygodnie unikatów (bardzo dużo unikatów straciło wartość).
  • Jeżeli ktoś z znajomych ma na sobie jakiś unikat z tygodnia lub usuniętego motywu, można go zakupić przez zakładkę „Przyjaciele”. Po dodaniu tego unikatu do listy życzeń, nie znika on aż do usunięcia przez użytkownika.
  • Ósmy tydzień unikatów to pierwszy w historii świąteczny tydzień unikatów.
  • Z kolei Jedenasty tydzień unikatów był drugim świątecznym tygodniem.
  • W 2018 było najwięcej tygodni unikatów w histori MSP
  • 15 marca 2018r. W topce W kategorii Ubrania pojawiły się unikaty, niektóre z nich były wcześniej niespotykane na polskim serwerze.

Galeria

Wydarzenia
Zakończone
Trwające